top of page
  • אלה בר-צבי

אל תקחו את זה אישית

עודכן: 7 בנוב׳ 2020


אל תקחו את זה אישית!

אם קיבלתם תשובה שלילית ממעסיק פוטנציאלי, לא משנה באיזה שלב בתהליך, תעשו לעצמיכם טובה

ותשתדלו לא לקחת את זה אישית.

למה?

כי ברוב הפעמים זה בכלל לא קשור אליכם. אין ספק שחשוב וצריך לנסח קורות חיים לא פחות ממצויינים, רצוי עד מאד להתכונן לקראת ראיון עבודה, אבל את ההלקאה העצמית שאחרי, את מטחנת המח של מה אמרתם או לא אמרתם, נסו לשחרר.

מכירים את הבדיחה על המנכ"ל שחיפש מזכירה? בדיחה ישנה עוד מהתקופה שקורות החיים היו מודפסים ומונחים כערימת דפים למיון על שולחן המגייס/ת (תזכורת לכמה שאני עתיקה בתחום). אז המנכ"ל ההוא שחיפש מזכירה לקח את הערימה העצומה של קורות החיים המודפסים וחצי ממנה זרק לפח (כלומר, למכונת הגריסה כמובן).

המגייסת המבוהלת קפצה ולא הבינה מה פשר המעשה חסר האחריות.

"למה זרקת חצי מקורות החיים? עוד לא הספקתי לעבור על כולם" אמרה לו.

"אם אין לה מזל, עדיף שלא תעבוד פה" ענה.

אז חברים, לא על הכל יש לכם באמת שליטה. גם היום כשסינון קורות החיים מתבצע על ידי מערכות ממוחשבות, שליחתם היא בגדר שלח לחמך.

אני לא אומרת לא להשקיע בהם ובתהליך, אבל יחד עם זאת, חבל להתאבל.

אני פוגשת מחפשי עבודה רבים ששוברים את הראש אל מול מודעות הדרושים ולא מבינים למה לא זומנו לראיון? ולמה לכל הפחות לא התקשרו אליהם. ובדרך מאבדים בטחון, הרבה בטחון.

ובטחון זה מצרך נדיר בתקופות שבין עבודות.

אז בואו ואגלה לכם משהו מיומנה של HRית.

אפשר לעמוד בכל תנאי הסף ולא יזמנו אתכם לראיון כי: - ביטלו את התקן. - המשרה כלל לא היתה קיימת. - החליטו לקדם מישהו אחר מתוך הארגון. - לא יכולים לעמוד בתנאי השכר.

מכירים את זה שבזמן הזה אתם שוברים את הראש, כי אתם זה בדיוק מה שהם מחפשים, כי מה שיש לכם להציע הוא אחד לאחד מה שכתוב במודעת הדרושים ולא ברור לכם איך לכל הפחות לא התקשרו?

ומנגד, יש מצב שקורות החיים שלכם אפילו לא הגיעו לעינייה/ו של המגייס/ת, גם אם שתלתם א המילים הנכונות בקורות החיים ועברתם את מסוכות מערכות הגיוס שמבצעות סינון אכזרי בקורות החיים על פי שמות קוד בלבד וגם אם קורות החיים שלכם צלחו את הכל ומופיעים בראש רשימת קורות החיים הממתינים להתייחסות. הם עשויים להמתין שם המתנה ממושכת ונצחית.

אקח אתכם, את קורות החיים שלכם ואת הבטחון שעוד נשאר לכם צעד אחד קדימה. נניח שהתקשרו אליכם. שזה שיא בהתחשב בעובדה שרכז/ת גיוס ממוצע/ת עובר/ת על קורות החיים שלכם לא יותר משתי שניות עד להחלטה אם להתקשר או לחלוף לעבר קורות החיים הבאים ולאלף הבאים שממתינים ליחס.

אז נניח שהתקשרו אליכם ואפילו נניח שעברתם את הראיון הטלפוני וזומנתם לתפקיד שאתם כה מתאימים לו.

וגם לאחר ראיון, מוצלח ככל שיהיה, כשאתם מפגינים את הנסיון הדרוש ואת מלוא המוטיבציה, אתם עשויים לקבל את המכתב הלאקוני שמעדכן ש"נמצאת לא מתאים".

וכל זה רק כי המגייס/ת חושב/ת שלא תהיה כימיה טובה עם המנהל הספציפי או עם הצוות הספציפי או אי התאמה לתרבות הארגונית הספציפית.

דגש על הספציפי!

וטוב שכך אגב.

זה לא אתם, זה אנחנו. אבל בלי טיפת ציניות.

עוד יכול לקרות שאתה בדיוק הבן אדם המתאים! אבל, לא באת בזמן המתאים.

מה לעשות? Timing is everything! אופס, המשרה נסגרה עם מועמד אחר דקה לפניך ולא טרחו לעדכן את המגייס/ת ולבטל את הראיון.

ואם זה לא הספיק, אז הנה עוד אחד לסיום.

הכי מעצבן שלי: עצוב לומר, אבל זו האמת ואני פה רק כדי לספר לכם את האמת, קורה גם שהמראיין/ת ביום ממש לא טוב. אולי, אם היית בא מחר זה היה עובד.

אז מה עושים?

קודם כל יש הרבה מה לעשות כדי להגדיל את הסיכויים שלכם להגיע לראיון ולעבור אותו בהצלחה ולא מדובר רק על נטוורקינג ורשתות חברתיות, אבל לא בזה עסקינן כרגע.

כרגע, בואו נתרכז בלשחרר אתכם מהאני המציק שלכם, שלוקח את זה אישית ומוריד לכם את הבטחון.

תעשו הכי טוב שאתם יכולים ואחר כך תשחררו.

תוציאו את עצמיכם מהמשוואה ותנו לכוחות הטבע לעבוד בשבילכם. תסלחו לעצמיכם על מה שאמרתם או לא אמרתם כי יש מציאות שמתנהלת במקביל ואין לה שום קשר אליכם. תזכרו שעל הרוב, אין לכם באמת שליטה. אם המשרה מיועדת לכם, אז יופי ואם לא, תשחררו באהבה. מחכה לכם משהו טוב יותר מעבר לפינה.

בינתיים, מצרפת לכם 100 שאלות לתרגול אישי ועם הפנים לדלת הבאה שתיפתח.

100 שאלות ראיון בעברית
.docx
Download DOCX • 34KB


96 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page