top of page
  • אלה בר-צבי

לעשות קריירה בכל גיל


אומרים שבעוד 20 שנה נחיה עד גיל 120.

מה שבטוח שהאוכלוסיה האנושית מתבגרת.

והאם הצלחת המין האנושי היא כישלון וטרגדיה בשוק העבודה?

איך אפשר לייצר קריירה בשוק עבודה שנוהג בבני 40 ככבר לא רלוונטיים??

אי אפשר ומשהו בוודאות יקרה פה.

כיום כבר עלינו לפרנס את עצמינו עשור יותר ממה שנדרש הדור שקדם אותנו.

כאשר תוחלת החיים הולכת ועולה, הזדמנויות התעסוקה גם מתרחבות.

המייל הזה לא נועד רק לבני 40 פלוס, הוא נועד גם לצעירים שבכם שלמרות הגיל הצעיר מכחידים את החלומות שלהם כי חשים ששגו בבחירתם וכי כבר לא יעשו שינוי.

שינוי כיום מתאפשר בכל גיל ובכל שלב.

גם אחרי לימודי תואר ראשון ושני, גם אחרי קריירה משגשגת וגם בגיל 70+.

כל שעלינו לעשות הוא לפתוח את הראש, לא להפסיק לחלום, ו"לשמור על כושר".

ולמה אני מתכוונת לשמור על כושר? להישאר בתמונה, להתעדכן בתחומים שמעניינים אתכם, להמשיך להעשיר את הידע ולהמשיך להעסיק עצמינו במה שעושה לנו טוב, בכל גיל!

כשהאוכלוסיה מתבגרת, יש ביקוש למקצועות סיעודיים, למנהלי בתי אבות אבל יש גם מקום לתוכניות טלויזיה וערוצים לגיל הזהב, מגישי טלויזיה שהצופה יוכל להזדהות איתו, מורי יוגה בני 70 ויותר ומטפלים שעוסקים בחרדה לפני המוות.

תוחלת החיים הארוכה הזו, מאפשרת לנו לעשות שינויי קריירה אחת לתקופה, להתאים את הקריירה למעגל החיים הנוכחי שלנו, בקצב המתאים לנו.

רבים הסיפורים כמו : מושלת עיירה בניו ג'רזי שהפכה להיות בעלת גינת ירק ופתחה חנות אורגנית מצליחה, צ'רלס ברדלי שהפך להיות זמר נשמה בגיל 66, ריי קרוק בנה את המותג מקדונלנד בגיל 52,אחרי שבילה 17 שנים מחייו הבוגרים כאיש מכירות של כוסות נייר ואז עוד 17 שנים כסוכן שטח של מיקסרים.

ושלא תחשבו שזה "לא בבית ספרינו" מידי שבוע אני פוגשת באנשים מעניינים שעשו קריירות בגילאים מאוחרים, ממש לא מזמן פגשתי איש מקסים שלומד להיות מורה ליוגה בגיל 70...

בניגוד לדור הקודם שדבר בקביעות ועשה קריירה במשך 40 שנה, אנחנו חיים בדור שמעודד שינויים.

החשיפה למידע מפחיתה את הפער הבין דורי, אדם בן 60 יכול לדבר ולהתעניין בדיוק באותם דברים של בחור בן 20. אמהות מתלבשות בדיוק כמו הבנות שלהן ונראות פחות ופחות "דודות" ולשינוי הזה יש ביטוי בעולם העבודה והקריירה.

אפשרו לעצמיכם להיות מי שאתם, אפשר ללמוד תחום אחר לגמרי ממה שלמדתם בתחילת הדרך, אתם עדיין צעירים, אפשר להתחיל לשיר גם בגיל מבוגר, אפשר לעבוד עם ילדים אם זה מה שתמיד חלמתם עליו ואפשר לפתוח חנות און ליין ולמכור ידע שצברתם לאורך שנים.

אפשרו לעצמיכם ותנו להזדמנויות להגיע לפתחיכם.

חברים, החיים הופכים להיות ארוכים יותר, לא אני הוכחתי, מדענים הוכיחו:


71 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page